Skip to main content

اخبار روز

Go Search
صفحه نخست
خبرونه
تحليل ها و پيام ها
آثار علمی و تحقیقی (حبیبه)
مرکز دیجیتال سازی کتب
مدیریت تحلیل ها و اخبار
قاموس کبیر افغانستان
  
افغان جرمن آنلاین > اخبار روز > AgoNews > پشتیبانی نماینده ‌های امریکا از آموزش و کار زنان در افغانستان  

AgoNews: پشتیبانی نماینده ‌های امریکا از آموزش و کار زنان در افغانستان

عنوان

منبع

تاریخ

شرح

Attachments
Created at by
Last modified at by

عنوان خبر

پشتیبانی نماینده ‌های امریکا از آموزش و کار زنان در افغانستان

منبع

طلوع نیوز

تاریخ

7/4/2024 12:00 AM

شرح

 

نماینده‌ های خاص امریکا برای افغانستان با تاکید بر پشتیبانی از زنان افغان، به طلوع‌ نیوز گفته‌اند که مساله‌ی آموزش زنان و دختران و حضور فعال آنان در جامعه، خواست خارجی‌ ها نه، بل خواست مردم افغانستان است.

توماس وست در گفتگو با خبرنگار اعزامی طلوع‌ نیوز به قطر، نقش زنان و دختران در افغانستان را در اقتصاد این کشور مهم خوانده است. نماینده خاص امریکا برای افغانستان به طلوع‌نیوز گفته است: «من به این نتیجه رسیدم که برای پیشرفت اقتصادی، باید دست‌رسی به بازار و سرمایه افزایش یابد. زنان باید در تمام سطح‌های آموزشی برای پیوستن به نیروی کار، آموزش ببینند. این خواست مردم افغانستان است، نه از خارجی‌ها و ما از آن پشتیبانی می‌کنیم.»

رینا امیری نماینده خاص ایالات متحده برای زنان و مسایل حقوق بشری افغانستان، از امارت اسلامی خواسته است تا دروازه‌ مکتب‌ ها را به‌ روی دختران بالاتر از صنف ششم باز کند. خانم امیری هم ‌چنان اطمینان داده است که جهان در کنار زنان و دختران افغان است و به پشتیبانی از آنان ادامه خواهد داد.

نماینده خاص امریکا برای زنان و حقوق بشر افغانستان گفت: «تا وقتی که زن و دختر افغان تحصیلات نداشته باشد، افغانستان بسیار آینده تاریک می ‌داشته باشد. تا وقتی که زن و دختر افغان امکانات نداشته باشد، افغانستان بازهم در حالت جنگ و آینده تاریک می‌ ماند.» اما امارت اسلامی بار دیگر تاکید کرده است که مساله‌ی زنان و دختران در افغانستان، از مسایل داخلی است و کشور ها نباید در آن دخالت کنند.

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی گفت: «به کشور ها می‌ گوییم که موضوعات افراد و خانم‌ ها در افغانستان، این مسله‌ی خود افغانستان است. ما تلاش می ‌کنیم در این ‌جا برای آن راه ‌حل داشته باشیم. این باید وسیله فشار سیاسی برای کشور ها نباشد و بهانه عنوان نشود.» در سوی دیگر رزماری دی ‌کارلو معاون سرمنشی سازمان ملل متحد در امورسیاسی و صلح نیز در نشست سوم دوحه گفته است که مساله‌ی حقوق بشر و آموزش دختران در افغانستان تنها موضوع داخلی نیست، زیرا افغانستان در این زمینه تعهدات بین‌المللی دارد.