Skip to main content

اخبار روز

Go Search
صفحه نخست
خبرونه
تحليل ها و پيام ها
آثار علمی و تحقیقی (حبیبه)
مرکز دیجیتال سازی کتب
مدیریت تحلیل ها و اخبار
قاموس کبیر افغانستان
  
افغان جرمن آنلاین > اخبار روز > AgoNews > افزایش سَیر علمی از باغ وحش کابل  

AgoNews: افزایش سَیر علمی از باغ وحش کابل

عنوان

منبع

تاریخ

شرح

Attachments
Created at by
Last modified at by

عنوان خبر

افزایش سَیر علمی از باغ وحش کابل

منبع

باختر

تاریخ

7/4/2024 12:00 AM

شرح

 

مسوولان باغ وحش کابل می گویند، ۵ هزار و ۷۰۰ طفل از کودکستان‌ ها، شاگردان مکاتب و محصلین پوهنتون ‌ها در دوماه گذشته جهت سیر علمی و کار عملی از باغ وحش کابل دیدن کردند.

عزیزگل ثاقب رئیس باغ وحش کابل به آژانس باختر گفت که این باغ یکی از مؤسسات علمی، تحقیقاتی و تفریحگاه جالب و دیدنی در سطح کشور است که علاوه از شهروندان تماشاچی، به اطفال کودکستان ‌ها، شاگردان مکاتب و محصلین پوهنتون ‌های مختلف کشور زمینه بازدید، سیر علمی و موضوعات تحقیقاتی را مساعد می ‌سازد.
وی افزود: در جریان سیر علمی به بازدید کننده گان از سوی مدیریت عمومی تعلیم و تربیه ریاست باغ وحش کابل در رابطه به طرز زنده گی، اهمیت حیات وحش از جمله حیوانات، پرندگان، خزندگان، موزیم ماهیان زنده و چگونگی مدیریت باغ وحش کابل و فرهنگ شهری معلومات همه ‌جانبه ارائه شد و کتاب‌ های مفید برای آموزش فرهنگ شهری نیز اهدا شد.
در این حال شماری از شهروندان، باغ وحش کابل را یک مکان تفریحی خوب برای مردم بخصوص اطفال و جوانان عنوان کردند و از مسوولان خواستند که در حفظ و نگهداری حیوانات به گونه معیاری توجه کنند و در افزایش نوع و شمار حیوانات تلاش کنند که تعداد بازدیدکننده گان بیشتر از این افزایش یابد.