Skip to main content

اخبار روز

Go Search
صفحه نخست
خبرونه
تحليل ها و پيام ها
آثار علمی و تحقیقی (حبیبه)
مرکز دیجیتال سازی کتب
مدیریت تحلیل ها و اخبار
قاموس کبیر افغانستان
  
افغان جرمن آنلاین > اخبار روز > AgoNews > مولوی ذبیح الله مجاهد: جهان پیشرفت‌ ها در افغانستان را درک کرده و آن را می‌ پذیرد  

AgoNews: مولوی ذبیح الله مجاهد: جهان پیشرفت‌ ها در افغانستان را درک کرده و آن را می‌ پذیرد

عنوان

منبع

تاریخ

شرح

Attachments
Created at by
Last modified at by

عنوان خبر

مولوی ذبیح الله مجاهد: جهان پیشرفت‌ ها در افغانستان را درک کرده و آن را می‌ پذیرد

منبع

باختر

تاریخ

7/4/2024 12:00 AM

شرح

 
مولوی ذبیح الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی افغانستان که در رأس یک هیئت در نشست سوم دوحه اشتراک کرده بود، دیروز طی یک کنفرانس مطبوعاتی در کابل گفت که جهان پیشرفت ‌ها در افغانستان را درک کرده و آن را می ‌پذیرد.
در این کنفرانس که در مرکز رسانه های حکومت برگزار شد، توسط سخنگوی امارت اسلامی افغانستان پیرامون یافته‌ ها و نتایج مثبت معلومات ارائه شد. مولوی ذبیح الله مجاهد که ریاست این هیئت را به عهده داشت، گفت در نشست دوحه دریافتند که جهان پیشرفت ‌ها در افغانستان را درک کرده و آن را می ‌پذیرد و کشور‌ ها باید در تعامل با افغانستان نزدیکتر شوند. مجاهد افزود که افغانستان با وجود چلنج ها در بخش ‌های مختلف، پیشرفت‌ های خوبی کرد و در روابط با کشورهای منطقه روحیه‌ی خوب همکاری را به میان آورده است.
وی تصریح کرد که کشور‌ ها حین ارائه بیانیه ‌ها، پیشرفت‌ های افغانستان در بخش امنیت، ثبات، تقویت اقتصادی، توانایی پرداخت مصارف حکومتداری و تطبیق پروژه‌ های انکشافی و حفظ وحدت مردم افغانستان را پذیرفتند، ستودند و از آن حمایت کردند. به گفته‌ی وی کشور‌ ها هم چنان برای حمایت از بخش خصوصی و مبارزه علیه موادمخدر نیز متعهد به همکاری شدند. مولوی ذبیح الله مجاهد اضافه کرد: «اینکه شما می‌ دانید در هم چو نشست‌ ها نظریات و موقف‌ های کشور ها بیان می ‌شود، نیت و اراده کشور ها معلوم می شود، ما حس می ‌کنیم که هر دو کار انجام شد، آنان در مورد افغانستان روحیه همکاری و خوبی داشتند و درک می شد که پالیسی ‌های شان در مورد افغانستان به گونه مثبت تغییر کرده است.» وی تاکید کرد که در نشست سوم دوحه درک شد که سیاست‌ فشار و تحریم‌ دیگر نتیجه‌ نمی‌ دهد و باید راه برای تعامل سازنده باز شود.
این نشست روز یک شنبه گذشته پیرامون مشکلات در مقابل توسعه بخش خصوصی و مبارزه علیه موادمخدر، در دوحه پایتخت قطر آغاز و روز دوشنبه پایان یافت که در آن نمایند‌گان شماری از کشور ‌ها و هیئت امارت اسلامی افغانستان نیز اشتراک کرده بود، در کنار اینکه کشور ها چگونه می ‌توانند موانع توسعه بخش خصوصی افغانستان را دور کنند، روی دست ‌آورد های امارت اسلامی افغانستان برای مبارزه علیه موادمخدر نیز صحبت شد.