Skip to main content

اخبار روز

Go Search
صفحه نخست
خبرونه
تحليل ها و پيام ها
آثار علمی و تحقیقی (حبیبه)
مرکز دیجیتال سازی کتب
مدیریت تحلیل ها و اخبار
قاموس کبیر افغانستان
  
افغان جرمن آنلاین > اخبار روز > AgoNews > سیلاب زده: «به آب، آرد و روغن نیاز داریم.»  

AgoNews: سیلاب زده: «به آب، آرد و روغن نیاز داریم.»

عنوان

منبع

تاریخ

شرح

Attachments
Created at by
Last modified at by

عنوان خبر

سیلاب زده: «به آب، آرد و روغن نیاز داریم.»

منبع

رادیو آزادی

تاریخ

7/3/2024 12:00 AM

شرح

 

فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر روز گذشته ۱ جولای با نشر گزارشی از ادامۀ آسیب ‌های فاجعۀ اقلیمی ویرانگر در افغانستان ابراز نگرانی کرده است.

این فدراسیون با اشاره به سیلاب ‌های ماه‌ های اخیر در افغانستان گفته که ۳۳ ولایت از ۳۴ ولایت افغانستان از باران های شدید و سیلاب‌ ها متأثر شدند که تأثیرات ناگوار آن تا هنوز بر زنده ‌گی مردم آن مناطق پابرجا است. بر بنیاد گزارش فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر، بیش از ۲۸۰ هزار تن به‌ گونۀ مستقیم از سیلاب ‌های ماه‌ های اخیر متأثر شدند و ۱ میلیون دیگر در معرض خطر قرار گرفتند.

این فدراسیون می‌ افزاید، سیلاب‌ زده‌گان هنوز هم با مشکلات متعددی از جمله نبود سرپناه و بیماری ‌های قابل انتقال از طریق آب‌ های به ‌جا مانده از سیلاب‌ ها مانند اسهال و عفونت ‌های پوستی دست و پنجه نرم می‌ کنند.

در گزارش آمده که در نتیجۀ سیلاب ‌های ماه ‌های اخیر ۳۰۰ تن جان باختند، ۴۰ هزار و ۵۰۰ خانه آسیب دیده که از این میان ۱۴ هزار و ۲۰۰ خانه ویران شده، ۱۸۴ هزار و ۲۰۰ هکتار زمین زراعتی تخریب شده و هزاران راس مواشی هم تلف شده است. هم زمان شماری از سیلاب ‌زد‌ه‌گان می‌ گویند، با گذشت حدود دو ماه از سرازیر شدن سیلاب ‌های ویرانگر در مناطق ‌شان، با چلنج ‌های گوناگون دست به گریبان‌اند.