Skip to main content

اخبار روز

Go Search
صفحه نخست
خبرونه
تحليل ها و پيام ها
آثار علمی و تحقیقی (حبیبه)
مرکز دیجیتال سازی کتب
مدیریت تحلیل ها و اخبار
قاموس کبیر افغانستان
  
افغان جرمن آنلاین > اخبار روز > AgoNews > پولیس برای متفرق کردن معترضان وارد دانشگاه کلمبیا شد  

AgoNews: پولیس برای متفرق کردن معترضان وارد دانشگاه کلمبیا شد

عنوان

منبع

تاریخ

شرح

Attachments
Created at by
Last modified at by

عنوان خبر

پولیس برای متفرق کردن معترضان وارد دانشگاه کلمبیا شد

منبع

دویچه ویلی

تاریخ

5/2/2024 12:00 AM

شرح

 
پس از آن که معترضان طرفدار فلسطینی ‌ها وارد دانشگاه کلبمیا شده و یک ساختمان آن را برای ۱۲ ساعت تصرف کردند، پولیس نیویارک وارد دانشگاه شده و معترضان را بیرون کرد. 
 

واحد های نیروی خاص پولیس نیویارک «ان‌ وای ‌پی ‌دی» روز سه شنبه با استفاده از یک لاری بزرگ و یک زینه از طبقه دوم وارد ساختمانی شدند که توسط معترضان طرفدار فلسطینی‌ ها در پوهنتون کلمبیا در شهر نیویارک ایالات متحده امریکا تصرف شده بود. افسران پولیس ده ‌ها تن از معترضان را توقیف کردند و تصاویر نشر شده نشان می‌ دهد که ماموران پولیس در حالی که کلاه ایمنی به سر و سپر های ضد شورش به دست دارند، در ورودی این دانشگاه قرار دارند.

شماری از معترضان از اردوگاه اعتراضی خود در صحن پوهنتون به سالن هملیتون که محل تدریس دانشجویان دوره لیسانس است وارد شدند و آن را برای ۱۲ ساعت تصرف کردند. سخنگوی این پوهنتون در اعلامیه‌ای گفته است: «تصمیم به مراجعه به «ان‌ وای‌ پی‌ دی» در پاسخ به اعمال معترضان گرفته شد، نه علتی که آن‌ ها برای آن اعتراض می ‌کنند.» در این اعلامیه افزوده شده است: «بعد از این که دانشگاه در جریان شب اطلاع یافت که سالن همیلتون اشغال شده، مورد خرابکاری قرار گرفته و با موانع از داخل مسدود شده است، انتخاب دیگری برای ما باقی نماند.»

سخنگوی این دانشگاه افزوده است: «ما معتقدیم گروهی که وارد این ساختمان شده و آن را اشغال کرده است، توسط افرادی رهبری می ‌شوند که ارتباطی با پوهنتون ندارند.» مینوش شفیق، رئيس پوهنتون کلمبیا در نامه‌ای به واحد های خاص پولیس نیویارک از پولیس خواسته است که دست کم تا ۱۷ می در دانشگاه باقی بماند «تا اطمینان حاصل شود که کمپ اعتراضی دوباره برپا نمی ‌گردد.» در این اواخر برخی از پوهنتون ‌های ایالات متحده امریکا شاهد اعتراض‌هایی به طرفداری از فلسطینی‌ ها و در مخالفت با عملیات نظامی اسرائیل در نوار غزه بوده اند. 

در دانشگاه کلمبیا از معترضان خواسته شده بود که تا ساعت ۲ بعد از ظهر روز دوشنبه به وقت محلی کمپ اعتراضی خود را ترک کنند. برخی از دانشجویانی که از این کار سر باز زده بودند قبلاً تعلیق شده اند. بن چنگ، معاون امور عامه دانشگاه روز دوشنبه در اعلامیه‌ای گفت: «ما روز گذشته واضح ساختیم که کار دانشگاه نباید به طور بی‌پایان توسط معترضان قانون شکن مختل شود.».

پوهنتون کلمبیا به مرکز اصلی معترضان طرفدار فلسطینی‌ ها تبدیل شده و برخی دانشجویان در برابر دستور برچیدن کمپ اعتراضی مقاومت کردند. اندکی قبل از این که افسران پولیس وارد دانشگاه شوند، پولیس نیویارک از مسئولان دانشگاه پیام دریافت کردند که می‌ توانند وارد اقدام شوند. خبرگزاری اسوشیتدپرس گزارش داده است که پولیس ۳۰ تا ۴۰ تن را روز سه شنبه از داخل سالن همیلتون پوهنتون کلمبیا بیرون کرده است. ده ‌ها تن از دانشجویان معترض توسط پولیس بازداشت شده، دست ‌های شان بسته شده و به یک بس انتقال داده شدند.