Skip to main content

بخش کلتوری افغان جرمن آنلاین

Go Search
صفحه نخست
خبرونه
تحليل ها و پيام ها
آثار علمی و تحقیقی (حبیبه)
مرکز دیجیتال سازی کتب
مدیریت تحلیل ها و اخبار
قاموس کبیر افغانستان
  
افغان جرمن آنلاین > بخش کلتوری افغان جرمن آنلاین > مطالب تحریری فرهنگی > آفتابه خرچ لحیم  

مطالب تحریری فرهنگی: آفتابه خرچ لحیم

AFGHAN GERMAN ONLINE
http://www.afghan-german.de
http://www.afghan-german.com
نویسنده/ارسالی: سید حنیف نافذتاریخ: 3/27/2014

                                        آفتابه خرچ لحیم

مردم به انتقاد عادت کرده اند. آنها همیشه غیرمسؤولانه  حکومت  را  به اختلاس، فساد اداری، دزدی  و غارت متهم می کنند و ادعا  دارند که دولت حتی مشکلات مردم را در زمینه بازسازی سرکها مدنظر نگرفته و کوچکترین اقدامی در این راستا  ننموده است. دولت مردمی ما  از ده  سال بدینسو برای اعمار مجدد راهها  و سرکها،  زیر نظر مجرب ترین کار شناسان و  کارگران خارجی از میتود های خیلی تازه کار گرفته  اند که حتی کشورهای  پیشرفته جهان تاکنون از آن  بی نصیب  بوده اند. این  میتود گرچه از نظر اقتصادی بسیار پرمصرف و کمرشکن است زیرا ما مجبوریم برای این حیوانات، تازه ترین سبزیجات و میوه جات را در دراختیار بگذاریم تا بتوانند به صورت فوری مواد فاضله را  تولید کنند تا کار های قیرریزی سریعتر انجام شود.

علاوه برمعاش متخصصین و  کارگران ما  با کشور دوست و همسایه  خود پاکستان که  در گام نخست از  این پروؤه  حمایت و پشتیبانی کرد، بوره ذغال را قرارداد کردیم که در مرحله بعدی بروی سرک ها پاشیده می شود تا رنگ سیاه را بخود اختیار کند.

ما به این مردم حق ناشناس نان، آب ، خانه، برق، رادیو و تلویزیون و دیگر ضروریات اولیه آنها را فراهم کردیم که در آرامی و آسایش زندگی نمایند ولی بازهم  می بینیم که خود شان دست به گدایی و اطفال آنها نان را از دهان سگهای بیچاره می ربایند.

از کاهلی و تنبلی تلویزیون را نمی بینند که اخبار و گزارشات ما را پیهم دنبال کنند، لهذا دولت تصمیم گرفت که آنها را به  زور سوته  به استدیوم ملی بیاورد تا از طریق فلم های سینمایی فعالیت های دولت را  در زمینه های مختلف تماشا و درآینده  دست از

انتقادات بی مورد بردارند.

برای ما آسایش مردم و کیفیت کار همواره در اولویت قرار دارد.

ما اعتماد کامل داریم که دولت آینده افغانستان نیز ازاین پروژه حمایت و پشتیبانی نموده  و آنرا در تمام  ولایات کشور سراسری بسازند.

به پیش بسوی فردای روشن.
  افغان جرمن آنلاین تاسو په درنښت همکارۍ ته رابولي. په دغه پته له موږ سره اړیکه ټینگه کړئ    acc@afghan-german.de
یادښت: دلیکنې د لیکنیزې بڼې پازوالي د لیکوال په غاړه ده ، هیله من یو خپله لیکنه له رالیږلو مخکې په ځیر و لولئ