Skip to main content

بخش کلتوری افغان جرمن آنلاین

Go Search
صفحه نخست
خبرونه
تحليل ها و پيام ها
آثار علمی و تحقیقی (حبیبه)
مرکز دیجیتال سازی کتب
مدیریت تحلیل ها و اخبار
قاموس کبیر افغانستان
  
افغان جرمن آنلاین > بخش کلتوری افغان جرمن آنلاین > مطالب تحریری فرهنگی > خبرنگار شجاع زن  

مطالب تحریری فرهنگی: خبرنگار شجاع زن

AFGHAN GERMAN ONLINE
http://www.afghan-german.de
http://www.afghan-german.com
نویسنده/ارسالی: کلیدتاریخ: 3/24/2014

خانم ایوبی جایزه‌ی "خبرنگار شجاع زن" را در واشنگتن دریافت کرد

تهيه شده توسط کلید

خانم ایوبی که برای دریافت جایزه‌ی "خبرنگار شجاع زن"  از سوی بنیاد بین‌المللی  رسانه‌های زنان به واشنگتن دعوت شده بود، روز گذشته  به طور رسمی این جایزه را دریافت کرد. بیناد بین‌المللی رسانه‌های زنان در ماه می  سال جاری، خانم ایوبی را برنده‌ی جایزه‌ی خبرنگار شجاع زن  2013 اعلام کرد.

نورکلز از سوریه و بوفا فوران از کشور کامبوج دو برنده‌ی دیگری این جایزه هستند.

خانم ایوبی پس از دریافت این جایزه گفت که تمام روزنامه نگاران افغان را در این افتخار شریک میداند و این جایزه را به رسانه گران افغان تقدیم می‌کند.

وی در گفت‌و‌گو با صدای امریکا گفت که  روزنامه نگارا افغان راه دشواری در پیش دارند و  شجاعانه تلاش می‌کنند تا با اطلاع رسانی درست و شفاف علیه فساد اداری و جرایم سازمان یافته در افغانستان مبارزه کنند.

وی گفت که دریافت این جایزه برای او انگیزه‌ی بیشتر داده است تا پس از این فعالیت‌های رسانه‌یی را در افغانستان شدت بخشیده و رسالتش را در این راستا انجام دهد.

خانم ایوبی رییس گروه رسانه‌یی کلیدگروپ است، این نهاد شامل رسانه‌های چاپی، شنیداری، رسانه‌های آنلاین و رسانه‌های اجتماعی می‌گردد.

امروز بنیاد بین‌المللی رسانه‌های زنان، جایزه‌ی روزنامه‎نگار شجاع زن 2013 را در واشنگتن  طی مراسم رسمی به  نجیبه ایوبی اهدا کرد.

این بنیاد در اعلامیه‎یی گفته که این سه روزنامه نگار را به دلیل شجاعت و فعالیت‌های گسترده‌ی رسانه‌یی شان در محیط پر خطر، به عنوان برندگان جایزه‌ی امسال خود برگزیده است.

دفتر مرکزی بنیاد بین‌المللی رسانه‌های زنان  در واشنگتن، هر سال این جایزه را به سه زن فعال در عرصه رسانه‌ها اهدا می‌کند.

فعالیت روزنامه نگاری در افغانستان با مشکلات و خطرهای زیادی همراه بوده و رسانه‌گران  با خشونت و تهدیدهای متعددی مواجه هستند.

بنیاد بین‌المللی رسانه های زنان از سال ۱۹۹۱ میلادی به روزنامه نگاران شجاع زن جایزه می‌دهد. این جوایز به زنانی اهدا می‌گردد که در محیط‌های خطرناک کار رسانه‌یی می‌کنند.

گفته شده که تاکنون ۷۸ روزنامه نگار زن برنده‌ی این جایزه شدند و ۲۲ زن دیگر هم به عنوان زنان موفق این جایزه را دریافت کرده اند.

پيش از اين نيز  در سال‌هاي ١٩٩٩ و ٢٠٠٨ شريفه اخلاص و فريده نيكزاد،‌ جايزه شجاعت در خبرنگاري را دريافت كرده بودند.

گفتنی‌ست، در جریان یازده سال گذشته در افغانستان فضای نسبی برای آزای بیان و فعالیت‌های رسانه‌یی فراهم شده است اما تهدیدها علیه خبرنگاران  همچنان وجود دارد.

اهدای این جایزه به خانم ایوبی، می‌تواند مایه‌ی دلگرمی باشد برای زنان روزنامه نگار در افغانستان که با وصف تهدیدها و خطرهای جدی، شجاعانه کار می‌کنند.

  افغان جرمن آنلاین تاسو په درنښت همکارۍ ته رابولي. په دغه پته له موږ سره اړیکه ټینگه کړئ    acc@afghan-german.de
یادښت: دلیکنې د لیکنیزې بڼې پازوالي د لیکوال په غاړه ده ، هیله من یو خپله لیکنه له رالیږلو مخکې په ځیر و لولئ