Skip to main content

اخبار روز

Go Search
صفحه نخست
خبرونه
تحليل ها و پيام ها
آثار علمی و تحقیقی (حبیبه)
مرکز دیجیتال سازی کتب
مدیریت تحلیل ها و اخبار
قاموس کبیر افغانستان
  
افغان جرمن آنلاین > اخبار روز > AgoNews > طالبان استفاده از موادمخدر و تولید مواد نشئه آور را منع اعلان کردند  

AgoNews: طالبان استفاده از موادمخدر و تولید مواد نشئه آور را منع اعلان کردند

عنوان

منبع

تاریخ

شرح

Attachments
Created at by
Last modified at by

عنوان خبر

طالبان استفاده از موادمخدر و تولید مواد نشئه آور را منع اعلان کردند

منبع

رادیو آزادی

تاریخ

11/30/2022 12:00 AM

شرح

 
وزارت داخله حکومت طالبان می گوید، استفاده از هرنوع مواد نشئه آور از دیدگاه اسلام حرام است و هر نوع کار و بار موادمخدر در کشور جرم پنداشته می شود.

اعلامیه روز دوشنبه این وزارت در توییتر افزود که با مرتکبین برخورد شرعی صورت می گیرد. در ویدیویی که به این ارتباط از سوی این وزارت نشر شد، ملا عبدالحق همکار معین مبارزه علیه موادمخدر می گوید، در جریان یکسال گذشته تا ۴۵ تُن موادمخدر مختلف النوع کشف و ضبط شده است.
وی می افزاید که به هیچ کسی اجازه نیست که حتی در یک وجب خاک کشور کوکنار یا چرس کشت کند و خلاف کاران به محاکم اسلامی سپرده خواهند شد.

حکومت طالبان کشت و کار و بار موادمخدر را پیش از این هم منع اعلام کرده ولی بورد جهانی کنترول موادمخدر در اعلامیۀ یک هفته قبل خود گفت که گزارش‌ های رسانه ‌ها در مورد کشت و تولید موادمخدر در افغانستان قابل نگرانی اند و باید از این جلوگیری شود. این اداره افزود که به دهقانان باید کشت بدیل مهیا شود.

پیش از این، سازمان ملل متحد در ماه عقرب در گزارشی گفت که عواید تولید تریاک در افغانستان از چهار صد میلیون دالر به بیش از یک میلیارد دالر در سال جاری میلادی افزایش یافته است.