Skip to main content

اخبار روز

Go Search
صفحه نخست
خبرونه
تحليل ها و پيام ها
آثار علمی و تحقیقی (حبیبه)
مرکز دیجیتال سازی کتب
مدیریت تحلیل ها و اخبار
قاموس کبیر افغانستان
  
افغان جرمن آنلاین > اخبار روز > AgoNews > پاکستان به محسن داور اجازه سفر به تاجکستان نداده است  

AgoNews: پاکستان به محسن داور اجازه سفر به تاجکستان نداده است

عنوان

منبع

تاریخ

شرح

Attachments
Created at by
Last modified at by

عنوان خبر

پاکستان به محسن داور اجازه سفر به تاجکستان نداده است

منبع

دویچه ویلی

تاریخ

11/29/2022 12:00 AM

شرح

 

محسن داور، عضو سنای پاکستان مدعی است که حکومت پاکستان مانع سفرش برای شرکت در نشست امنیتی هرات در تاجکستان شده است. او این تصمیم را افتضاح دانسته و گفته که حکومت برای دوماه نامش را از فهرست کنترول خروجی حذف کرده بود.

 

تاجکستان روز سه شنبه، بیست نهم ماه روان میلادی میزبان دهمین کنفرانس سالانه امنیتی هرات است. این کنفرانس هر سال از سوی انستیتوت مطالعات استراتیژیک افغانستان در هرات برگزار می شد. انستیتوت مطالعات استراتیژیک از محسن داور به عنوان سخنران در این نشست دعوت کرده بود. اما محسن داور، عضو سنای پاکستان و عضو پیشین جنبش تحفظ پشتون ها به تازگی گفته است که حکومت پاکستان از سفرش برای شرکت در این کنفرانس ممانعت کرده است.

محسن داور امروز یک شنبه در صفحه توییترش نگاشته است که آژانس اطلاعاتی فدرال پاکستان در میدان هوایی اسلام آباد او را متوقف کرده و اجازه سفر نداده اند. او در بخشی از توییت اش نگاشته است: «این افتضاح است، زیرا کابینه نام من را به مدت دو ماه از فهرست کنترول خروج حذف کرده بود.» داور از مداخله ارتش پاکستان در سیاست این کشور انتقاد کرده و گفته است که این کار بیانگر این است که ارتش اختیار بیشتری نسبت به دولت فدرال دارد.

این عضو مجلس نمایندگان پاکستان، حکومت پاکستان را به برخورد دوگانه با شهروندانش متهم کرده و نگاشته است: «ممانعت یک نماینده منتخب هزاران پشتون، از سفر برای شرکت در یک نشست منطقه یی، گواهی براین واقعیت است که در سال های آینده پشتون ها هم چنان قربانی سیاست های تشکیلات نظامی برای محافظت از منافع شرکت های شان خواهند بود.» مقامات پاکستانی تاکنون در این باره چیزی نگفته اند.

محسن داور یکی از اعضای ارشد پیشین جنبش تحفظ پشتون ها به رهبری منظور پشتین به شمار می رود. هرچند او اکنون از این حزب جدا شده است، اما هنوز هم هم فکر جنبش تحفظ پشتون ها است. او چندین بار از سوی پولیس پاکستان بازداشت شده و ممنوع الخروج اعلام شده بود، اما به گفته خودش برای دوماه نامش از فهرست کنترول خروج حدف گردیده بود. بربنیاد گزارش ها محسن داور همواره از سیاست های پاکستان در برابر افغانستان انتقاد کرده و از حقوق مهاجران افغان دفاع کرده است.