Skip to main content

اخبار روز

Go Search
صفحه نخست
خبرونه
تحليل ها و پيام ها
آثار علمی و تحقیقی (حبیبه)
مرکز دیجیتال سازی کتب
مدیریت تحلیل ها و اخبار
قاموس کبیر افغانستان
  
افغان جرمن آنلاین > اخبار روز > AgoNews > دیلی میل: ملاله یوسفزی٬ رهبران جهان را به خاموشی در برابر ظلم طالبان بر زنان افغان متهم کرد  

AgoNews: دیلی میل: ملاله یوسفزی٬ رهبران جهان را به خاموشی در برابر ظلم طالبان بر زنان افغان متهم کرد

عنوان

منبع

تاریخ

شرح

Attachments
Created at by
Last modified at by

عنوان خبر

دیلی میل: ملاله یوسفزی٬ رهبران جهان را به خاموشی در برابر ظلم طالبان بر زنان افغان متهم کرد

منبع

رادیو آزادی

تاریخ

11/29/2022 12:00 AM

شرح

 

روزنامهٔ نیوز اینترنشنال

  • روزنامه انگلیسی زبان نیوز اینترنشنال چاپ پاکستان مطلبی در مورد سفر روز سه شنبه حنا ربانی کهر وزیردولت در امور خارجه پاکستان به کابل منتشر کرده است.

در مطلب می خوانیم که محمد صادق نماینده خاص پاکستان در امور افغانستان و مقامات وزارت مالیه و چند وزارت دیگر در ترکیب هیئت حضور دارند که با رئیس الوزرای طالبان، سرپرست وزیر امورخارجه و شماری دیگر از اعضای این گروه دیدار می کنند.
 در ادامه مطلب آمده که روابط دوجانبه، همکاری در زمینه ‌های مختلف و کمک ‌های احتمالی به افغانستان از موضوعات مورد بحث است.

روزنامه نوشته که حنا ربانی کهر قبل از سفر به کابل با اسحاق دار وزیرمالیه پاکستان در مورد سفر خود صحبت کرده است. پیش از این، او در سال ۲۰۱۲ زمانی که وزیرخارجه پاکستان بود از کابل دیدن کرده بود. حنا ربانی کهر به عنوان مقام ارشد زن از پاکستان در حالی به دیدار طالبان می رود که در کابینه سرپرست طالبان تا حال هیچ زنی حضور ندارد. هنوز هیچ کشوری حکومت سرپرست طالبان را به رسمیت نشناخته.

روزنامهٔ دیلی میل

  • دیلی میل چاپ بریتانیا به سخنان تازه ملاله یوسفزی برنده جایزه نوبل صلح در مورد زنان افغانستان توجه کرده. در مطلب می خوانیم که یوسفزی از بریتانیا خواسته که در حمایت از زنان افغان گام ‌های بلندتری بردارد.

ملاله بیست و پنج ساله در یک گردهمایی اعتراضی به روز یکشنبه در لندن سخنرانی کرد. صد ها تن از جمله چهره ‌های برجسته مدافع حقوق زنان افغان به شمول فوزیه کوفی آنجا بودند. در مطلب دیلی میل آمده که ملاله یوسفزی رهبران جهان را به خاموشی در برابر آنچه او ظلم طالبان بر زنان افغان خواند، متهم کرد.

طالبان پاکستانی به ملاله تقریبا ده سال قبل به دلیل حمایتش از آموزش دانش آموزان دختر در سوات حمله کرده بودند، اما او از آن تیراندازی جان به سلامت برده بود. پس از بازگشت طالبان افغان به قدرت در افغانستان در تابستان پارسال، بسیاری از زنان از برخی از اساسی ‌ترین حقوق‌ شان مثل کار و آموزش محروم شده اند.

زنان در حالی در بیرون از افغانستان به جاده ‌ها برآمده اند که در چند ماه گذشته طالبان برخی از فعالان معترض را عمدتا در شهر کابل بازداشت کرده اند. طالبان گفته اند که در چوکات اسلام و عنعنات افغانستان به حقوق زنان احترام دارند. اما بسیاری از زنان این اظهارات را کُلی گویی می خوانند و از آن انتقاد می کنند.