Skip to main content

بخش کلتوری افغان جرمن آنلاین

Go Search
صفحه نخست
خبرونه
تحليل ها و پيام ها
آثار علمی و تحقیقی (حبیبه)
مرکز دیجیتال سازی کتب
مدیریت تحلیل ها و اخبار
قاموس کبیر افغانستان
  
افغان جرمن آنلاین > بخش کلتوری افغان جرمن آنلاین > مطالب تحریری فرهنگی > افغانستان در نمایشگاه بین ‌المللی کتاب ایران اول شد  

مطالب تحریری فرهنگی: افغانستان در نمایشگاه بین ‌المللی کتاب ایران اول شد

AFGHAN GERMAN ONLINE
http://www.afghan-german.de
http://www.afghan-german.com
نویسنده/ارسالی: خبرگزاری رشدتاریخ: 5/15/2014

افغانستان در نمایشگاه بین ‌المللی کتاب ایران اول شد

غرفه ناشران افغان در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب در تهران، مقام اول را به دست آورد.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ غرفه ناشران افغانستان در بیست و هفتمین نمایشگاه بین ‌المللی کتاب تهران، مقام اول را بدست آورد.

در همین حال سیمین حسن ‌زاده معین بخش مطبوعاتی وزارت اطلاعات و فرهنگ می گوید که کسب مقام اول ناشران افغان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افتخار همگانی است.

اجمل عازم رئیس اتحادیه ناشران و کتاب فروشان کشور پس از شرکت در نمایشگاه تهران در بازگشت به افغانستان در دیداری با سیمین حسن‌زاده معین امور مطبوعاتی کشور از کسب مقام اول و استقبال بی‌نظیر بازدیدکنندگان از غرفه ناشران افغان شرکت کننده در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد.

معین امور مطبوعاتی وزارت اطلاعات و فرهنگ می گوید که کتاب نماد شکوفایی فرهنگ و تمدن یک کشور است و داشته‌های فرهنگی یک کشور به وسیله کتاب و کتابت به نسل‌های دیگر منتقل می‌شود.

خانم حسن ‌زاده تصریح کرد: "ما فرهنگی غنی با قدمت بیش از پنج هزار سال داریم که حفظ، گسترش و معرفی آن بستگی به این دارد که به فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در کشور توجه صورت گیرد، زیرا با مطالعه و رشد آگاهی و دانش اندوزی، می‌توان در زمینه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی توان و خلاقیت به کار برد و این دانش و آگاهی است که رشد فرهنگی یک کشور را رقم می‌ زند".

همچنین اجمل عازم رئیس اتحادیه ناشران و کتاب فروشان کشور می گوید که نمایشگاه بین‌المللی کتاب از تاریخ 10 الی 20 ثور با اشتراک ناشرانی از 18 کشور جهان، در تهران برگزار شد که 1500 عنوان کتاب شامل 10 هزار جلد کتاب توسط ناشران افغان در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شد.

وی می گوید که با در نظرداشت برخی مسائل در این نمایشگاه ناشران کشور مقام اول را بدست آوردند.

آقای عازم علاوه کرد که مخاطبان و بازدیدکنندگان بیشتر به کتاب‌های حوزه ادبیات، داستان، تاریخ و کتاب‌های زبان پشتو ابراز علاقه کردند و در مجموع بالغ بر 70 درصد کتاب‌های ناشران افغان به فروش رسید.

خبرگزاری رشد/سرویس داخلی

  افغان جرمن آنلاین تاسو په درنښت همکارۍ ته رابولي. په دغه پته له موږ سره اړیکه ټینگه کړئ    acc@afghan-german.de
یادښت: دلیکنې د لیکنیزې بڼې پازوالي د لیکوال په غاړه ده ، هیله من یو خپله لیکنه له رالیږلو مخکې په ځیر و لولئ